Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna www.rzeczpospolita2015.fora.pl
Symulacja Polityczna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Media lokalne
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna -> Wiadomości z kraju
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:10, 28 Maj 2014    Temat postu: Media lokalne

...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:10, 28 Maj 2014    Temat postu:

Cytat:

Więcej ścieżek, więcej rowerów, więcej parkingów. Co Wrocław obiecuje rowerzystom?

Nowe ścieżki rowerowe, więcej parkingów dla jednośladów i rozbudowa systemu roweru miejskiego - tak prezydent Agnieszka Piesiewicz przedstawia wizję Wrocławia w najbliższych latach. Jest to konieczne, by osiągnąć cel - 15 proc. ruchu rowerowego do 2025 roku.

Do 2025 roku 15 proc. ruchu rowerowego w mieście - taki jest cel polityki rowerowej w stolicy Dolnego Śląska. Cztery lata temu ten odsetek wynosił zaledwie 4 procent. Zdaniem Agnieszki Piesiewicz, prezydent miasta, jesteśmy coraz bliżej, ale wciąż jest wiele do zrobienia. By osiągnąć cel, potrzebna jest budowa nowych ścieżek, przejazdów, parkingów dla jednośladów i równoczesne rozwijanie systemu roweru miejskiego.

Rozpoczyna się postępowanie w sprawie budowy ścieżki rowerowej po północnej stronie ul. Legnickiej od ul. Poznańskiej do Rybackiej. Dzisiaj zakończą się odbiory techniczne "wąskiego gardła" dla rowerzystów przed zajezdnią tramwajową przy ul. Legnickiej. W planach na ten rok jest również kontrapas na ul. Petuniowej (os. Grabiszyn) wraz z wyniesieniem przejazdu przy zjeździe z tzw. klecinianki.

Ponad 70 projektów dotyczących ruchu pieszego i rowerowego wrocławianie zgłosili do budżetu obywatelskiego. Wrocław zamierza rozwijać system rowerów miejskich. W tym roku kończy się umowa z dotychczasowym operatorem - firmą Nextbike. W najbliższych tygodniach rozpocznie się dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami. Jednym z zagadnień będzie to, czy miasto będzie udostępniać swoją infrastrukturę, czy zamówi kompleksową usługę.

- Bardziej zależy nam na tym, by rowery miejskie były dostępne dla wrocławian, niż by miasto było ich właścicielem - stwierdziła prezydent Wrocławia. Najprawdopodobniej w 2021 r. na ulicach Wrocławia pojawią się też nowe rowery, bo dotychczasowe mają już cztery lata. - Rzeczoznawcy ocenią ich stan. Jest to jednak ten moment, kiedy można rozważać ich wymianę - zapowiedziała Agnieszka Piesiewcz.

Czy przybędą nowe stacje i zwiększy się liczba rowerów? Obecnie wrocławianie mają ich do dyspozycji 200. - Chcemy rozwijać system roweru miejskiego, jest taka potrzeba. Problemem nie jest brak zainteresowania, ale bardzo duże zainteresowanie wypożyczaniem - dodała Piesiewcz.

We wtorek we Wrocławiu rower miejski został wypożyczony po raz 900 000. - By przejechać trasę z Hali Targowej na Plac Grunwaldzki - mówi pan Paweł. Tak jak 80 proc. wrocławian korzysta z darmowych przejażdżek do 20 minut. Dziś otrzymał w nagrodę doładowanie konta w systemie na kwotę... 100 zł.

- Od marca mamy we Wrocławiu 5000 nowych użytkowników. A w kwietniu dokonano o 4000 wypożyczeń więcej, niż rok temu - powiedział Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike. Wrocław był pierwszym miastem, które w Polsce wdrożyło system roweru miejskiego. Niebawem będzie ich już 11, a do końca roku w całej Polsce ma być około 4500 rowerów - 12 proc. wypożyczeń w innych miastach Polski dokonywanych jest przez wrocławian, korzystających ze swoich loginów - dodał Wojtkiewicz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:30, 31 Maj 2014    Temat postu:

Cytat:

Dzień Przedszkolaka: Piesiewcz bawiła się z dziećmi

W południe po murawie Stadionu Wrocław przeszła kolorowa parada przedszkolaków. Najmłodszych odwiedziła też prezydent Agnieszka Piesiewcz. Kolejna edycja Dnia Przedszkolaka odbyła się po trzech latach przerwy (zaprzestał ich prezydent Dutkiewicz).

Na esplanadzie stadionu od godz. 10 zbierali się najmłodsi wraz rodzicami. Tam przygotowane były dla nich cztery strefy: rycerska, kosmiczna, indiańska i piracka. Dzieci mogły oglądać pokazy walk, taniec Indian, wejść do namiotu tipi, zrobić tatuaż czy pobawić się na dmuchanych torach przeszkód, zamków i zjeżdżalni.

W południe wszystkie przedszkolaki przeniosły się na trybuny i murawę stadionu. Oglądały kolorowy pochód przedszkolaków i czekały na bajkowego krecika. Jego obecność sprawiła dzieciom ogromną radość - machały z trybun, a na murawie przytulały się do niego.

Kulminacyjny punkt imprezy - paradę - zainaugurowała prezydent Agnieszka Piesiewicz przebrana za lisa. Przedszkolaków powitali też wicemarszałek Dolnego Śląska Agnieszka Kołacz-Leszczyńska, która przyszła ze swoimi dziećmi, oraz Mirosław Hermaszewski, jedyny polski kosmonauta: - O podróży w kosmos marzyłem już w przedszkolu Chatka Puchatka w Wołowie. Po widowisku - oficjalnym otwarciu czwartej edycji Wrocławskiego Dnia Przedszkolaka - rodziny tłumnie przeniosły się na esplanadę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maria Stern
Prezydent RP



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 3495
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:32, 07 Cze 2014    Temat postu:

og: Zaakceptowane przez admina.

Cytat:

Rynek pracy w Bydgoszczy: Atos i PESA zatrudniają
Wzrost zatrudnienia związany z rozwoju firm zapowiadają najwięksi pracodawcy w Bydgoszczy: oddział firmy Atos It Services oraz PESA Bydgoszcz SA.

W bydgoskim oddziale międzynarodowej firmy zajmującej się usługami informatycznymi, pracuje obecnie ponad 2 tys. osób, z kolei największy w Polsce producent pojazdów szynowych, zatrudnia ponad 3 tys. pracowników. - Obie firmy rozwijają się systematycznie, krok po kroku. Co istotne dla nas, widzą swoją przyszłość w Bydgoszczy - podkreśla prezydent miasta Ewa Mes (PPL). - Wspólnie szukamy rozwiązań, które firmom - nie tylko tym, ale także pozostałym rozwijającym się pracodawcom, funkcjonującym w naszym mieście - ułatwią poszukiwania nowych pracowników na lokalnym rynku. To są działania związane z edukacją młodzieży czy podnoszeniem kwalifikacji osób poszukujących pracy. Korzyści z tego płyną dla wszystkich stron: pracodawców, mieszkańców i miasta - dodała prezydent.

Wg danych GUS na koniec listopada br. stopa bezrobocia w Bydgoszczy wyniosła 7,8 proc., dla powiatu bydgoskiego 11,2 proc. Dla porównania: Toruń ma bezrobocie na poziomie 9,1 proc., powiat toruński 14 proc. - Na taki dobry wynik Bydgoszczy wpływ mają dwa czynniki: po pierwsze mniejszy napływ osób rejestrujących się jako osoby bezrobotne oraz rosnąca liczba osób podejmujących pracę - zauważa Ewa Mes.

Firma Atos planuje utworzenie w Bydgoszczy Centrum Wsparcia Procesów IT, co przez kolejne 3 lata spowoduje utworzenie w mieście przynajmniej 950 nowych miejsc pracy dla osób z wyższym wykształceniem. - Borykamy się na rynku z dostosowaniem edukacji do naszym potrzeb. Nie zatrudniamy tylko absolwentów kierunków informatycznych, ale także humanistów, którzy wykazują potencjał i znają języki obce inne niż angielski – podkreśla Maciej Ruszkiewicz, dyrektor bydgoskiego Global Delivery w Atos Polska.

W związku z dynamicznym rozwojem i kolejnymi kontraktami pracowników poszukuje również PESA. - Nasza firma ma 163 lata i przeszła bardzo różne czasy. Nasza pozycja i rozpoznawalność na rynku europejskim jest niepodważalna, ale śmiało wkraczamy do innych krajów i chcemy podbijać rynki pozaeuropejskie. Nasze pojazdy są już w Kazachstanie, a w planach nadal mamy zdobycie kontaktu na rynku w Brazylii - powiedział Zenon Duszyński, dyrektor produkcji i techniki PESY.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:08, 10 Cze 2014    Temat postu:

Cytat:

Rozpoczęto budowę nowej ulicy Kolumba

Zgodnie z zapowiedziami z kampanii wyborczej rozpoczęto budowę nowej ulicy Kolumba w Szczecinie. Co się zmieni?
Na wysokości kładki jezdnia rozszerzy się do pięciu pasów. Trzy będą prowadziły w kierunku ulicy Pomorzan. Jeden będzie lewoskrętem, który umożliwi wjazd w starą Kolumba, gdzie ruch samochodów będzie dalej dopuszczony. Tam jezdnia będzie miała 5 m szerokości, tyle co chodniki po obu stronach. Piesi będą jednak mieli zawsze bezwzględne pierwszeństwo. Stara ul. Kolumba stanie się bowiem "strefą zamieszkania", gdzie prędkość maksymalna to 20 km na godz.
Nowa ul. Kolumba za lewoskrętem będzie miała cztery pasy: po dwa w każdą stronę. Wewnętrznymi poprowadzona będzie też linia tramwajowa. Nowa ulica skończy się na wysokości ul. Zapadłej. Na ostatnim odcinku będzie przystanek tramwajowy między jezdniami. Stąd pasażerowie będą mogli po pasach i chodniku przejść w kierunku starej ul. Kolumba.Wzdłuż całej trasy poprowadzona zostanie także osobna trasa dla rowerów.
Koszt inwestycji to około 7 milionów złotych. Większość zostanie pokryta z funduszy unijnych. Głównym pomysłodawcą budowy drogi był prezydent Szczecina Piotr Krzystek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:11, 13 Cze 2014    Temat postu:

Cytat:

Rozpoczęto budowę ostatniego odcinka Trasy Mostu Północnego

Z racji łagodnej zimy już za kilka tygodni będą mogły ruszyć prace na dwóch brakujących odcinkach Trasy Mostu Północnego. Pierwszy odcinek będzie przebiegał pomiędzy Trasą S7, a węzłem Młociny, gdzie obecnie rozpoczyna się trasa. Drugi odcinek będzie z kolei przebiegał od obecnego końca trasy przy skrzyżowaniu z Drogą Krajową nr 61 do Drogi Wojewódzkiej nr 633. Łącznie oba odcinki mają długość około 8 km. Na całej długości wszystkie skrzyżowania mają być dwupoziomowe, a trasa mieć trzy pasy ruchu w obu kierunkach. Koszt inwestycji to około 200 milionów złotych. Większość zostanie pokryta ze środków unijnych. Trasa ma być gotowa pod koniec przyszłego roku.
Trasa Mostu Północnego nie jest jedyną głośną inwestycją w ostatnim czasie. Kilka dni temu oddano do użytku trasę N-S, która połączyła istniejące wczaśniej trasy S79 i S7. Była ona budowana od 2017 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:08, 20 Cze 2014    Temat postu:

Cytat:

W Warszawie powstanie 15 nowych boisk dla dzieci i młodzieży.

Na dzisiejszej konferencji prasowej prezydent Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz i wiceprezydent ds. kultury i edukacji Antoni Macierewicz ogłosili rozpoczęcie realizacji nowego projektu budowy 15 boisk dla dzieci na terenie Miasta Stołecznego Warszawy. Łącznie na ten cel ma zostać wydane 15 milionów złotych. Boiska mają być gotowe już w lecie tego roku
.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:05, 21 Cze 2014    Temat postu:

Cytat:

Rozpoczęto budowę nowego dworca w Zielonej Górze.

Nowy obiekt powstanie na miejscu starego, niszczejącego dworca przy ulicy Sulechowskiej. Władze miasta ogłosiły, że budowa rozpocznie się od stopniowego wyburzaniu starego budynku, przy czym terminale i perony pozostaną na swoich miejscach, do czasu utworzenia nowych. Całość ma być ukończona w 2025 roku. Dworzec będzie, według prezydenta miasta, Janusza Kubickiego, najnowocześniejszym budynkiem w mieście. Według ostatnich sond dla naszej gazety, 57% mieszkańców popiera budowę nowego dworca, 30% jest temu przeciwnych, a 13% nie ma wyrobionej opinii na ten temat. O kolejnych etapach przedsięwzięcia będziemy informowali na bieżąco.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:48, 06 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:

Rozpoczęła się budowa mostu Krasińskiego w Warszawie.

W ostatni poniedziałek ruszyły pracę przy budowie od dawna zapowiadanego mostu Krasińskiego, który połączy Żolibórz z Bródnem. Trasa, od końca dotychczasowej ulicy Krasińskiego przy skrzyżowaniu z Wisłostradą do ulicy Budowlanej, będzie miała długość około 3 kilometrów. Na moście i pozostałym odcinku trasy mają się znaleźć dwupasmowa jezdnia, torowisko tramwajowe i ścieżka rowerowa. Nad torami kolejowymi linii Warszawa-Gdańsk przewidziano wiadukt, a na skrzyżowaniach z ulicą Jagiellońską oraz jezdniami zjazdowymi z Wisłostrady - sygnalizacje świetlne. Długość przeprawy przez Wisłę wyniesie 722 m. Główne przęsło mostu zostało zaplanowane w miejscu, gdzie Wisła jest najwęższa - 246,6 m. Szacowany koszt mostu to około 300 mln zł. Most powstaje na terenach, które w 98 proc. są własnością albo Skarbu Państwa, albo miasta stołecznego Warszawy. Zaledwie osiem działek, o powierzchni 0,3 ha, należało przed rozpoczęciem budowy do właścicieli prywatnych. Dzięki temu koszty były niższe niż w przypadku innych, podobnych inwestycji - nie trzeba było płacić zbyt dużo odszkodowań za wywłaszczenia.
Inwestycja ma być gotowa na początku 2022 roku. Była jedną ze sztandarowych obietnic wyborczych prezydenta stolicy Kazimierza Marcinkiewicza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:17, 08 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:

Zmiany w zarządzie województwa świętokrzyskiego.

Sejmik Województwa Świętokrzyskiego stosunkiem głosów 19 do 11 zaakceptował dzisiaj kandydaturę Michała Okły na wicemarszałka województwa i Leszka Zielińskiego na członka zarządu. Kandydatury te poparli radni PCR, Nowej Prawicy i RLN, które tworzą koalicję w sejmiku. Zmiany były konieczne, gdyż w wyniku niedawnych wyborów do sejmu dostali się Stanisław Gomułka i Jacek Wilk, którzy dotychczas pełnili te funkcje.
Michał Okła ma 67 lat i jest z wykształcenia lekarzem. W latach 1990–1994 zasiadał w radzie miasta Skarżysko-Kamienna, był także członkiem zarządu miasta i radnym powiatu skarżyskiego. W latach 2002–2005 pełnił funkcję radnego sejmiku świętokrzyskiego, a w latach 2005-2011 senatora RP należąc do PO. W 2015 roku przystąpił do Nowej Prawicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Człowiek-Media :)
Dziennikarze



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:16, 10 Wrz 2014    Temat postu:

og: przesłane na PW
Cytat:


Wrocław inwestuje w rewitalizację śródmieścia
Do końca lipca 2021 r. we Wrocławiu zaplanowano na kapitalne remonty starych kamienic w śródmieściu ponad 8 mln zł. Od trzech lat gmina zainwestowała w rewitalizację tej części miasta prawie 150 mln zł, a prawdziwy blask odzyskało ponad 120 budynków.

Jak poinformowała w czwartek Prezydent Wrocławia Agnieszka Piesiewicz, prace w ramach programu o nazwie Rewitalizacja Wrocławskich Kamienic będzie kontynuowana. - Zależy nam, by starsza część miasta, która praktycznie od czasów wojny nie była kompleksowo remontowana, wreszcie mogła odzyskać swój blask. W ostatnich latach najwięcej zrobiono na osiedlu Nadodrze, następne będą kamienice w innych częściach Śródmieścia - powiedziała Piesiewicz.

Osiedle Nadodrze po trzech latach kompleksowych remontów, które sprowadzają się przede wszystkim od odrestaurowania elewacji według pierwotnej dziewiętnastowiecznej formy, zostało wyróżnione w prestiżowym konkursie na najlepszą rewitalizację zabytkowej substancji miejskiej - City to City Barcelona FAD Award 2013. Główna nagroda przypadła zabytkowemu osiedlu w szkockim Glasgow.

Remonty nie polegają wyłącznie na odrestaurowaniu elewacji, bo wymieniana jest również stolarka drzwiowa i okienna, piony kanalizacyjne, stropy, dachy. Wszystko zależy od kosztów i możliwości finansowych wspólnot mieszkaniowych. Dba się nawet o takie detale, jak założenie odpowiednich siedlisk na ptasie gniazda. - W budynkach, w których gmina ma większościowy lub całkowity udział, łatwiej o decyzję o kosztownym remoncie. Gmina udziela jednak dobrego kredytu tym wspólnotom, które chcą się na taki remont zdecydować i współfinansować koszty - powiedziała Piesiewicz.

W poprzednim okresie programowania budżetu europejskiego sporo pieniędzy na rewitalizację wrocławskiego śródmieścia pozyskano z programu RPO dla Dolnego Śląska na lata 2014-2020. Podobne cel przyświeca gminie w kolejnej transzy podziału funduszy europejskich w latach 2020-2026. Śródmieście położone jest na prawym brzegu Odry. Zachodnia część dzielnicy leży między Odrą i tzw. starorzeczem Odry, obejmując najstarszą część miasta m.in. Ostrów Tumski, Ołbin, Nadodrze. Wschodnią część Śródmieścia tworzy tzw. Wielka Wyspa, czyli osiedla otoczone rzeką i kanałami m.in. Zalesie, Zacisze, Sępolno i Biskupin. W tej części Wrocławia mieszka prawie 150 tysięcy osób.

Rewitalizacja śródmieścia byłą jedną ze sztandarowych obietnic wyborczych prezydent Agnieszki Piesiewicz w czasie wyborów samorządowych w 2018 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:52, 11 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:

Wrocław: Bedą budować na pl. Społecznym
W ciągu kilku lat tzw. plac Społeczny (tak zwany, bo oficjalnie miejsce to nie ma żadnej nazwy) zostanie zabudowany. W efekcie to miejsce ma wyglądać podobnie, jak kilkadziesiąt lat temu.

Jeszcze po II wojnie światowej stały tam kamienice. Zostały wyburzone, by wybudować istniejący teraz węzeł komunikacyjny. Sytuacja się zmieni. Zrównane z ziemią zostaną rozsypujące się dwie estakady, a w ich miejscu pojawią się budynki. Co powstanie na pl. Społecznym? Będą tam budynki mieszkaniowe, biura, a także punkty handlowe. Zaplanowano też plac, na którym mają działać restauracje i ogródki piwne. Jednak na wszystko to będziemy musieli nieco poczekać. - Żeby powstały tam budynki, musimy zmienić cały układ komunikacyjny - wyjaśnia Regina Danek, dyrektor wydziału nabywania i sprzedaży we wrocławskim magistracie.

Teraz Społeczny to jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych. Przede wszystkim tam zaczyna się trasa W-Z. Plan urzędników jest taki, by ruchliwa teraz droga była powoli wygaszana. Ostatecznie jej rolę ma przejąć śródmiejska trasa południowa. Swój początek weźmie właśnie na pl. Społecznym. Tam zostanie wykopany tunel, którym samochody dojadą do ul. Pułaskiego (a później przez ul. Dyrekcyjną, Zaporoską na pl. Strzegomski). Sródmiejska Trasa Południowa powstanie najwcześniej za 6 lat.

Ale jeszcze wiosną tego roku urząd miejski Wrocławia wystawi pierwszą działkę ze Społecznego na sprzedaż. Chodzi o parcelę u zbiegu ulic Traugutta i Pułaskiego. Teraz jest tam targowisko i parking. Ma tam powstać biurowiec lub wielorodzinny dom mieszkalny. Fachowcy nie mają wątpliwości - chętny na pewno szybko się znajdzie, bo to bardzo dobra lokalizacja (blisko Rynku i Galerii Dominikańskiej).

Później pod młotek pójdzie najprawdopodobniej teren przy urzędzie marszałkowskim. Na wybrzeżu nad rzeką Oławą można będzie wybudować kilka wieżowców. Pozornie następna w kolejce powinna być działka przy gmachu poczty (tam, gdzie stał namiot z wystawą poświęconą Solidarności), ponieważ też znajduje się obecnie na uboczu placu. - Jednak po zmianie układu komunikacyjnego w tym miejscu nie będzie już jezdni, więc i obręb działki nieco się zmieni. Dlatego trzeba będzie z tym trochę poczekać - tłumaczy Piotr Fokczyński, miejski architekt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Człowiek-Media :)
Dziennikarze



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:06, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:

Początek remontu Twierdzy Wrocław

W poniedziałek prezydent Wrocławia Agnieszka Piesiewicz brała udział w rozpoczęciu remontu Twierdzy Wrocław - To była jedna z ważniejszych obietnic wyborczych prezydent Agnieszki Piesiewicz w 2018 roku. To, że się z niej wywiązuje pokazuje, że jest świetnym fachowcem i doskonale nadaje się na prezydenta tego miasta - powiedziała premier Beata Lindholm, która w tym samym czasie odwiedzała Wrocław.

- Schron piechoty wybudowany ponad sto lat temu przy dzisiejszej ul. Dembowskiego nie zostanie zburzony. Jego nowy właściciel odnowi ceglaną elewację i wstawi brakujące bramy. - mówiła prezydent Agnieszka Piesiewcz w trakcie konferencji prasowej. - Choć Wrocław jest jednym z największych w Europie skansenów sztuki fortyfikacyjnej, nie umiał czerpać korzyści z tego bogactwa. Teraz to się zmieni - dodała.

Wrocławianie schronili się za murami obronnymi już w XIII wieku, a przez następnych kilkaset lat miasto rozbudowywało i przebudowywało swoje fortyfikacje. Wprawdzie złośliwi Francuzi, którzy zdobyli miasto w 1807 roku, nakazali rozbiórkę murów niby po to, "by mieszkańcy nigdy więcej nie zaznali nieszczęścia oblężenia", ale twierdza znikła tylko na 80 lat. W latach 1890-1910 wyrosła na nowo, choć już w nowoczesnej formie, przygotowana do dalszej rozbudowy. Co zresztą nastąpiło w czasie II wojny światowej.

- Po remoncie obiekty zostaną udostępnione dla zwiedzających. To przyciągnie do miasta turystów i zapewni mu dodatkowe dochody - powiedziała na koniec prezydent Agnieszka Piesiewicz. Premier Beata Lindholm, która w tym samym czasie odwiedzała Wrocław mówiła, że Agnieszka Piesiewicz jest skutecznym prezydentem miasta - Spełnia sztandarowe obietnice programu wyborczego z 2018 roku, jest skutecznym i świetnym fachowcem. Poprzednicy Agnieszki Piesiewicz tylko cały czas obiecywali, że zajmą się remontem Twierdzy Wrocław, a ona to zrobiła - chwaliła premier Beata Lindholm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Człowiek-Media :)
Dziennikarze



Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:06, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:

Początek remontu Twierdzy Wrocław

W poniedziałek prezydent Wrocławia Agnieszka Piesiewicz brała udział w rozpoczęciu remontu Twierdzy Wrocław - To była jedna z ważniejszych obietnic wyborczych prezydent Agnieszki Piesiewicz w 2018 roku. To, że się z niej wywiązuje pokazuje, że jest świetnym fachowcem i doskonale nadaje się na prezydenta tego miasta - powiedziała premier Beata Lindholm, która w tym samym czasie odwiedzała Wrocław.

- Schron piechoty wybudowany ponad sto lat temu przy dzisiejszej ul. Dembowskiego nie zostanie zburzony. Jego nowy właściciel odnowi ceglaną elewację i wstawi brakujące bramy. - mówiła prezydent Agnieszka Piesiewcz w trakcie konferencji prasowej. - Choć Wrocław jest jednym z największych w Europie skansenów sztuki fortyfikacyjnej, nie umiał czerpać korzyści z tego bogactwa. Teraz to się zmieni - dodała.

Wrocławianie schronili się za murami obronnymi już w XIII wieku, a przez następnych kilkaset lat miasto rozbudowywało i przebudowywało swoje fortyfikacje. Wprawdzie złośliwi Francuzi, którzy zdobyli miasto w 1807 roku, nakazali rozbiórkę murów niby po to, "by mieszkańcy nigdy więcej nie zaznali nieszczęścia oblężenia", ale twierdza znikła tylko na 80 lat. W latach 1890-1910 wyrosła na nowo, choć już w nowoczesnej formie, przygotowana do dalszej rozbudowy. Co zresztą nastąpiło w czasie II wojny światowej.

- Po remoncie obiekty zostaną udostępnione dla zwiedzających. To przyciągnie do miasta turystów i zapewni mu dodatkowe dochody - powiedziała na koniec prezydent Agnieszka Piesiewicz. Premier Beata Lindholm, która w tym samym czasie odwiedzała Wrocław mówiła, że Agnieszka Piesiewicz jest skutecznym prezydentem miasta - Spełnia sztandarowe obietnice programu wyborczego z 2018 roku, jest skutecznym i świetnym fachowcem. Poprzednicy Agnieszki Piesiewicz tylko cały czas obiecywali, że zajmą się remontem Twierdzy Wrocław, a ona to zrobiła - chwaliła premier Beata Lindholm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:54, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:

Rozpoczęto budowę kolejnego odcinka Północnej Trasy Średnicowej w Toruniu.

Kilka dni temu ruszyły prace na III - zachodnim odcinku Toruńskiej Trasy Średnicowej. Połączy obecnie istniejący środkowy odcinek trasy z administracyjnymi zachodnimi granicami miasta, gdzie ma się krzyżować z drogą krajową nr 80. W ramach zadania zostanie wybudowana dwujezdniowa droga w klasie GP. Dla pieszych zostaną zbudowane chodniki, a dla rowerzystów powstaną drogi rowerowe. Na całym odcinku liczącym ponad 3 km zostanie zamontowane oświetlenie i nasadzona zieleń. Będą też zatoki autobusowe. Wykonawca w ramach kontraktu zbuduje również dwupoziomowe skrzyżowanie na zakończeniu trasy, kładkę dla pieszych, przepust rowerowy, estakadę dla rowerów i niepełnosprawnych oraz ekrany akustyczne Po wybudowaniu będzie stanowiła nową główną trasę przelotową przez Toruń z Zachodu na Wschód. Będzie miała dłużośc ponad 7 km, a koszt inwestycji to 170 mln złotych. Północną Trasą Średnicową będziemy mogli przejechać naprawdopodobniej w połowie 2022 roku. Jej budowa była jedną z głównych obietnic wyborczych prezydenta Antoniego Mężydły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:25, 27 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:

Co nowego w Olsztynie w 2021 roku?
Na dzisiejszej konferencji prasowej prezydent Lidia Staroń ogłosiła plan inwestycji, jakie miasto ma zamiar zrealizować w tym roku. Przede wszystkim ruszy od dawna oczekiwany generalny remont ulicy Partyzantów. Po remoncie ulica będzie miała na całej długości po conajmniej trzy, a na niektórych odcinkach nawet cztery pasy ruchu. . Zostaną także zbudowane nowe ścieżki rowerowe i chodniki. W dotychczas niewykorzystanych miejskich przestrzeniach powstaną natomiast niewielkie skwerki. Oprócz tej inwestycji odbędą się także inne - mniejsze remonty, m. in. ulic Psrtowskiego i Sybiraków. Zostanie także oddane kolejne dziesięć kilometrów nowych ścieżek rowerowych. W realizacji tych przedsięwszięć pomogło uchwalenie w zeszłym roku nowego planu zagospodarowania przestrzennego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:00, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:


W starogardzkiej skarbówce woda kapie na głowy petentów



Tytuł jest hiperbolą, bo sali obsługi w starogardzkim urzędzie skarbowym niczego zarzucić nie można. Gorzej jest, jeśli zapuścić się tam głębiej, zwłaszcza na najwyższe, drugie piętro. Tam widok wiader i misek w gabinetach urzędników nie jest niczym dziwnym. - Zimą i po większych ulewach zawsze kapie. Tak już od jakichś dwóch lat. A pieniędzy na remont naczelnik doprosić się nie może, bo cięcia. - mówi anonimowo jeden z urzędników.

Być może wciąż by nikt o tym nie usłyszał, gdyby nie to, że kilka dni temu woda zaczęła kapać prosto na głowę przesłuchiwanego właśnie świadka. Ten zrobił awanturę. - Poszedł do naczelnika i mu wygrażał, bo to ponoć jakaś tutejsza grubsza ryba. - mówi anonimowy urzędnik. Następnego dnia zgłosiły się do nas (niezależnie od siebie) z informacją o tym dwie osoby: rzeczony świadek i działacz związku zawodowego.

Naczelnik urzędu w rozmowie z nami potwierdza, że warunki pracy są trudne. - Były żądania, żeby pracowników z drugiego piętra przenieść niżej. Ale nigdzie nie ma miejsca. Nawet w piwnicy. - mówi. Dodaje jednak, że ostatnio "warunki pracy trochę się poprawiły". Przewodniczący zakładowej "Solidarności" twierdzi jednak, że to tylko dzięki zwolnieniom pracowników, które przeprowadził poprzedni rząd. - po prostu na górze zrobiło się luźniej - mówi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:17, 08 Paź 2014    Temat postu:

Cytat:

Rozpoczęto budowę południowej obwodnicy Kolna.

Kilka dni temu ruszyły pracę na budowie zapowiadanej od dłuższego czasu południowej obwodnicy Kolna. Droga ma być fragmentem drogi wojewódzkiej 647 i jej budowa znacznie skróci czas przejazdu przez miasto. Ma mieć długość 3 km i zostać oddana w standardzie głównej jednojezdniowej. Na większości skrzyżowań zostaną zbudowane ronda. Rozpocznie się w miejscu obecnego zakończenia ulicy Aleksandrowskiej, a zakończy skrzyżowaniem z obecną drogą 647 w Starym Gromadzynie. Koszt inwestycji to około 12 milionów złotych. Ma być gotowa pod koniec tego roku. Jej pomysłodawcą był marszałek Województwa Podlaskiego Jacek Żalek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:24, 16 Paź 2014    Temat postu:

Cytat:

Do jednolitego systemu biletowego dołączają Koleje Śląskie.

Dzisiaj w Katowicach przedstawiciele Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i sprywatyzowane niedawno Koleje Śląskie podpisały umowę o zintegrowaniu systemu taryfowo-biletowego na terenie konurbacji. Jak dotąd na jednych biletach można było podróżować tylko tramwajami i autobusami. Odtąd taką samą możliwość będziemy mieli podróżując pociągami Kolei Śląskich.
Podpisane porozumienie znacznie ułatwi więc podróż po konurbacji. Pomiędzy jej dalszymi częściami szybciej można się bowiem poruszać trzema, a nie jak dotychczas dwoma rodzajami komunikacji. Sygnitariusze umowy zapowiedzieli także na dzisiejszej konferencji prasowej rozpoczęcie planowania budowy metra. Zdaniem prezydenta Katowic Marka Migalskiego w ciągu najbliższych lat powinny zostać zbudowane trzy linie. Pierwsza prowadziłaby z Tarnowskich Gór, przez Bytom Chorzów i Katowice do Tych, druga z Gliwic, przez Zabrze, Rudę Śląską i Katowice do Jaworzna, a trzecia z Dąbrowy Górniczej, przez Sosnowiec i Katowice do Mikołowa. Nie wszystkie miałyby też być zlokalizowane pod ziemią.
Nowy system biletowy ruszy 1 lipca tego roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 14466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:45, 18 Paź 2014    Temat postu:

Cytat:


Marcinkiewicz porządkuje sytuację w Radzie Miasta.

Prezydent Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz od ostatnich wyborów nie miał większości w Radzie Miasta. Rządziła tam koalicja podobna jak w całym kraju, tj: Umiarkowanych i Ruchu Rozwoju i wiceprezes Nowej Prawicy musiał się liczyć z jej zdaniem. W ostatnich kilku dniach udało mu się jednak zmienić tą sytuację. Powstała bowiem Unia Wolności. W sejmie przeszło do niej tylko czterech posłów, ale w samorządach stała się o wiele liczniejsza. W stołecznej radzie miasta jej klub liczy 8 rajców, a na jego czele stanęła Katarzyna Munio, która opuściła Stronnictwo Demokratyczne. Pozostałych siedmiu radnych należało do niedawna do RR. Wkrótce po powstaniu nowej inicjatywy w Warszawie zawiązano nową koalicję większościową NP-PCR-UW pod patronatem prezydenta Marcinkiewicza. Niemal od razu doszło do zmian w prezydium rady. Na jej czele radną Umiarkowanych Joannę Fabisiak zastąpiła właśnie nowa liderka stołecznej Unii Wolności Katarzyna Munio.
Po zmianach w 60 osobowej radzie stolicy 17 radnych mają Umiarkowani, 13 PCR, 10 Nowa Prawica, po 8 UW i RR, a 4 Lewica.


Cytat:


Zmiany w sejmiku lubelskim.
W ostatnich dniach w sejmiku lubelskim doszło do kilku ciekawych roszad partyjnych. Do Nowej Prawicy dołączyło dwoje radnych nieistniejącej już KPR - Bożena Lisowska i Stanisław Kwaśniewski. Powołano także koło radnych Unii Wolności. Dołączyło do niej trzech radnych należących dotychczas do RR i SD. Jednocześnie nowa partia dołączyła do koalicji rządzącej i wkrótce ma dostać jakieś miejsce w zarządzie województwa.
Po zmianach w 33 osobowym sejmiku po 7 radnych ma Nowa Prawica i RR, 5 Solidarność, 4 PCR, po 3 Unia Wolności i RLN, 2 Lewica a jednego Robotniczo-Chłopski Front Ludowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.rzeczpospolita2015.fora.pl Strona Główna -> Wiadomości z kraju Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin