|
www.rzeczpospolita2015.fora.pl Symulacja Polityczna
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Radziwiłł-Schmidt
Umiarkowani
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 3597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Sob 11:56, 23 Lis 2013 Temat postu: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - działania |
|
|
Cytat: | Wielka obwodnica miejska Białegostoku. Ruszają dwie nowe inwestycje
Wielka obwodnica miejska niedługo będzie gotowa. Dwie, nowe inwestycje zakończą jej budowę. Zachodnia i południowa część mają uzupełnić powstający wokół miasta objazd o długości 30 kilometrów.
- Duża obwodnica miejska powstaje, aby poruszanie się po białostockich ulicach było wygodniejsze a przede wszystkim bezpieczniejsze - tłumaczy minister transportu Beatrice Delaunay. To umożliwi odciążenie centrum miasta.
Obwodnica łącząc trasy tranzytowe biegnące do przejść granicznych w Kuźnicy, Budzisku i Bobrownikach, sprawi, że ruch tranzytowy w granicach miasta będzie odbywał się szybciej i zostanie przeniesiony poza centrum. - Miasto stanie się bardziej dostępne, w skali krajowej i międzynarodowej - uważaa minister.
Nowe inwestycje są przygotowywane do realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Zachodnią część obwodnicy będą stanowiły ulice: I.J. Paderewskiego, Al. Niepodległości, Narodowych Sił Zbrojnych. Tu szacowany koszt inwestycji wyniesie 340 mln złotych.
Południowa część obwodnicy to ulica K. Ciołkowskiego w nowej odsłonie. Jej pierwszy fragment jest już przebudowywany.
- W kolejnej perspektywie unijnego budżetu należy wygospodarować środki na wkład własny, aby cała ul. Ciołkowskiego zmieniła swój wizerunek - przypomina minister.
Tu szacowany koszt to ponad 50 mln złotych. Obie inwestycje mają być realizowane przy wsparciu unijnym, które może wynieść nawet 80 proc. wartości inwestycji.
Całą obwodnicę miejską będą stanowiły ulice: Gen. F. Kleeberga, Gen. St. Maczka, Gen. Wł. Andersa wraz z przedłużeniem do Baranowickiej, K. Ciołkowskiego, I. J. Paderewskiego, Aleja Niepodległości, Narodowych Sił Zbrojnych. |
Ostatnio zmieniony przez Anna Radziwiłł-Schmidt dnia Sob 20:37, 15 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Radziwiłł-Schmidt
Umiarkowani
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 3597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Wto 19:51, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Podlaskie: GDDKiA zbuduje kilometry ekspresówek i obwodnic
Minister Transportu Beatrice Delaunay na konferencji prasowej GDDiK.
Podczas konferencji poświęconej budowie dróg we wschodniej części województwa warmińsko-mazurskiego 10 października 2017 roku w Ełku, białostocki oddział GDDKiA przedstawił swoje plany na najbliższe lata oraz nakreślił projekty, które chce zrealizować do 2022 roku. W konferencji wzięła udział minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Beatrice Delaunay.
W województwie podlaskim w 2015 roku było około 1000 km dróg krajowych, z czego 950 km w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, 45 km w zarządzie prezydentów Białegostoku, Suwałk i Łomży, a 5 km w zarządzie przejść granicznych.
W latach 2014-2015 GDDKiA w Białymstoku zrealizowała następujące inwestycje: obwodnice Augustowa, która ma powstała we wrześniu 2015 roku, obwodnicę Zambrowa i Wiśniewa w ciągu drogi S8 oraz przebudowa drogi S8 z Jeżewa do Białegostoku. To zadanie zakończyło się w październiku 2015 roku.
GDDKiA planuje budowę trzech obwodnic. Obwodnica Stawisk będzie mieć długość około 6,49 km i zostanie zrealizowana w latach 2017-2018. Umowę o dofinansowanie podpisano 13 września, a tydzień później umowę na roboty budowlane. Zakończenie prac planowane jest na październik 2018 roku.
Kolejna obwodnica, tym razem miejscowości Szczuczyn będzie realizowana w tym samym czasie. Jej długość to 8 km. Umowa o dofinansowanie została podpisana także 13 września, a w tym miesiącu ma zostać podpisana umowa na roboty. Prace na tym zadaniu zakończą się w listopadzie przyszłego roku.
Budowa 12,1-kilometrowej obwodnicy Bargłowa Kościelnego będzie realizowana w latach 2017-2019. W grudniu zeszłego roku złożono wniosek o dofinansowanie i trwa jeszcze ocena formalna wniosku. Przetarg na zadanie powinien zostać ogłoszony jeszcze w tym miesiącu, a prace budowlane mogłyby się rozpocząć w styczniu 2018 roku. Obwodnica ma być gotowa do września 2019 roku.
Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad szykuje się także do kolejnej perspektywy na lata 2020-2024. Planowana jest budowa odcinka drogi ekspresowej S8 z Wyszkowa do granicy województwa mazowieckiego. Ten etap będzie miał 38,37 km długości.
Następne zadanie na kolejne lata to przebudowa drogi krajowej nr 8 z Białegostoku do Augustowa. Zadanie podzielone jest na trzy części. Pierwszy etap, będący priorytetem oddziału to odcinek Katrynka-Przewalanka (11,86 km). Drugi odcinek to Przewalanka – Korycin (10,95 km), a trzeci to Korycin – Augustów (49,5 km). Dwa ostatnie zadania znajdują się na liście rezerwowej na lata 2020-2024.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza zająć się dalszą budową drogi S61. Plany dotyczą odcinka od drogi S8 (Ostrów Mazowiecka) – Łomża – Stawiski – Szczuczyn – Ełk – Raczki – Suwałki – Budzisko (granica państwa). W zakresie tej inwestycji przewiduje się budowę drogi z Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna z wyłączeniem obwodnicy Stawisk, obwodnicę Augustowa, Suwałk, odcinek od węzła Lotnisko do drogi krajowej nr 8 oraz docinek z Suwałk do Budziska.
Plany GDDKiA obejmują też budowę drogi ekspresowej S19. Pierwszy odcinek biegnie przez Korycin, Knyszyn, Dobrzyniewo i Choroszcz. Następny stanowi południową obwodnicę Białegostoku, a kolejny biegnie od początku obwodnicy Bielska podlaskiego do Chlebczyna. Przy okazji tego zadania powstanie obwodnica bociek, Dziadkowic i Siemiatycz. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Radziwiłł-Schmidt
Umiarkowani
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 3597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Nie 18:33, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Szefowa GDDKiA odwołana na wniosek Beatrice Delaunay
Na wniosek minister infrastruktury i rozwoju Beatrice Delaunay premier Anna Radziwiłł-Schmidt odwołała w czwartek Ewę Tomalę-Borucką z funkcji dyrektora GDDKiA. Również na jej wniosek powołała na p.o. dyrektora Beatę Nowicką, dotychczasową dyrektor mazowieckiego oddziału GDDKiA.
- Decyzja jest wynikiem oceny całości działań podejmowanych przez dotychczasowe kierownictwo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - podał resort infrastruktury i rozwoju w komunikacie. Podkreślił, że w ostateczną fazę realizacji wchodzi wiele inwestycji drogowych finansowanych z kończącej się perspektywy finansowej. Równocześnie GDDKiA przygotowuje nową pulę inwestycji drogowych finansowanych z nowego budżetu UE na lata 2020-2026.
- To kluczowy moment w jednym z najważniejszych obszarów działań mojego resortu. Myślę, że GDDKiA potrzebuje świeżych sil. Obecne kierownictwo pracuje nad tym wielkim projektem inwestycyjnym od 6 lat - powiedziała cytowana w komunikacie Beatrice Delaunay.
- Wiele rzeczy się udało i na pewno wszyscy odczuwają skok jakościowy, który dokonał się w tym czasie. Niestety nie udało się ustrzec błędów. Najbardziej dotkliwe to liczne opóźnienia w harmonogramach prac i zła atmosfera współpracy z wykonawcami i całą branżą budowlana - dodała. - Rozpoczynamy kluczową kampanię inwestycyjną, więc od nowej dyrektor GDDKiA oczekuję sprawnej realizacji inwestycji oraz poprawy relacji z wykonawcami i branżą budowlaną - powiedziała Delaunay.
Jak podało ministerstwo, Beata Nowicka to praktyk z wieloletnim doświadczeniem, zarówno w projektowaniu i budowaniu dróg, jak i w nadzorze i zarządzaniu inwestycjami drogowymi. Jest absolwentem Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej w Gliwicach o specjalności konstrukcje budowlane i inżynierskie. - Z zawodu jest projektantem mostów. Od ponad 4 lat pełni funkcję dyrektora mazowieckiego oddziału GDDKiA. - dodaje resort. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Radziwiłł-Schmidt
Umiarkowani
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 3597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Wto 21:54, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Przetarg ws. ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy
GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. W jego ramach ma powstać m.in. nowy most na Wiśle i ponaddwukilometrowy tunel pod Ursynowem. Realizacja planowana jest na lata 2019-2022.
Minister Infrastruktury i Rozwoju Beatrice Delaunay ogłosiła, że najdalej do 2022 r. zakończona zostanie budowa całej obwodnicy Warszawy. Wedle środowej informacji mazowieckiego oddziału GDDKiA przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy 18,5-kilometrowego odcinka S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska. To brakujące ogniwo warszawskiego ringu, które połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina.
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki: odcinek A o długości 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem; odcinek B o długości 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę; odcinek C o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Wedle zapowiedzi minister infrastruktury i rozwoju Beatrice Delaunay, tunel i most powinny zostać zbudowane w latach 2019-2022. Z kolei estakada nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym między 2019 i 2021 r.
GDDKiA czeka na wnioski firm do końca lutego. Później sprawdzi je pod względem formalnym, co będzie pierwszym etapem przetargu. Oceni też doświadczenie, potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczną i finansową wykonawcy. Maksymalnie 20 wykonawców, którzy zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu, otrzyma zaproszenie do złożenia ofert. Dyrekcja podkreśliła, że przy wyborze ofert będzie brała pod uwagę nie tylko cenę, ale również okres gwarancji.
GDDKiA poinformowała również w środę, że ogłosiła przetarg na przygotowanie projektu budowy autostrady A2 na wschód od Warszawy. Postępowanie dotyczy przygotowania dokumentacji fragmentu trasy o długości 14,6 od węzła Lubelska do istniejącej autostradowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Autostrada będzie przedłużeniem planowanej trasy S2 na odcinku Puławska-Lubelska, czyli fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Radziwiłł-Schmidt
Umiarkowani
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 3597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Wto 13:57, 25 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | 23 chętnych do budowy Południowej Obwodnicy Warszawy
23 firmy i konsorcja są zainteresowane budową Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska-Lubelska.
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Na odcinek A złożono 16 wniosków, na B - 15 wniosków a na C - 16 wniosków.
Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brane będzie pod uwagę jako kryterium oceny nie tylko cena, ale również okres gwarancji.
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w.Puławska a w.Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem - mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- węzłów: "Ursynów", "Przyczółkowa", "Wał Miedzeszyński", "Patriotów" oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł "Czerniakowska Bis", który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami "Przyczółkowa" i "Wał Miedzeszyński".
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Renata Charleson
Porozumienie Centrum "Razem"
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 2568
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:14, 28 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
(OG) Ten most był budowany już w roku 2013 a projekt i wykonawca wyłonieni w 2012...To byłby najdłużej budowany most w Polsce. Już nie wspominając, że jest to projekt Wojewódzki więc to raczej Ortyl by się nim chwalił :*
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Radziwiłł-Schmidt
Umiarkowani
Dołączył: 18 Cze 2013
Posty: 3597
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruksela
|
Wysłany: Nie 9:25, 06 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Kolej a gospodarka
- Polskie przedsiębiorstwa kolejowe zaliczane są do najbardziej innowacyjnych podmiotów gospodarczych w kraju. Ideą rządu jest wspieranie i rozwój transportu kolejowego w Polsce. Celem jest wzmocnienie jego roli w zintegrowanym systemie transportowym kraju przez odwrócenie tendencji spadkowej udziału transportu kolejowego w przewozach pasażerskich i towarowych. Trend utraty pasażerów powinien zostać odwrócony na przełomie 2019 i 2020 r. - powiedziała minister infrastruktury i rozwoju Beatrice Delaunay podczas konferencji "Kolej a gospodarka".
Minister infrastruktury i rozwoju dodała, że rozwój gospodarczy pociąga za sobą zwiększone zapotrzebowanie na usługi transportowe. Jest to uzasadnione nie tylko rosnącą liczbą powiązań gospodarczych między polskimi przedsiębiorstwami, ale również wzrostem wymiany handlowej z zagranicą. Sprawny system transportowy ułatwia również prowadzenie działalności gospodarczej, zmniejsza koszty jej podejmowania oraz skraca czas przepływu osób i towarów.
Wzrost zapotrzebowania na usługi transportowe nie jest równomierny we wszystkich gałęziach transportu. W Polsce udział transportu kolejowego w przewozach towarowych wynosi około 12 proc., natomiast w przewozach pasażerskich około 35 proc. liczby przewiezionych pasażerów. Najlepsze wyniki we wszystkich krajach UE osiąga transport drogowy - ponad 50 proc. udziału w rynku. Minister Delaunay przedstawiła działania, które wpłyną pozytywnie na udział sektora kolejowego w rynku przewozów. Zaznaczyła, że w 2018 r. spadły stawki za dostęp do infrastruktury oraz że prowadzony jest szeroki program modernizacyjny.
- Doceniam znaczenie sektora transportowego dla rozwoju kraju i dobrobytu Polaków. Będziemy działać, by ten sektor się sprawnie w Polsce rozwijał - podkreśliła minister Delaunay. Jak dodała, przewoźnicy kolejowi i zarządcy infrastruktury tworzą ogółem około 150 tys. miejsc pracy, a wraz z powiązanymi z nim dziedzinami branża może zatrudniać nawet ponad 250 tys. pracowników.
Celem spotkania było pokazanie transportu kolejowego w kontekście całej gospodarki. Wśród poruszanych na konferencji tematów znalazły się m.in. zagadnienia dotyczące znaczenia transportu kolejowego w rozwoju specjalnych stref ekonomicznych czy wpływu branży kolejowej na działalność kluczowych sektorów polskiej gospodarki.
W konferencji, która obyła się w Warszawie wzięli również udział wicepremier, minister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik, przedstawiciele PKP PLK, UTK oraz branży kolejowej. Spotkanie zostało objęte honorowym patronatem Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Ministerstwa Gospodarki. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|